IKTsidan

IKTsidan drivs av Tove Andersson som arbetar som IKT-utvecklare i Lysekils kommun.

Jag brinner för iKT, utbildning och framtid men framförallt försöker jag hitta smarta verktyg för att underlätta det digitala samhället för våra barn, unga och även alla fantastiska pedagoger:)

Vi ska inte jobba mer, utan smartare.

Jag är i botten 1-7lärare sv/so och bild och innan jag började arbeta centralt i kommunen med IKT-frågor arbetade jag som lärare i 17 år på låg och mellanstadiet.

Jag ångrar inte att jag sadlade om för att arbeta centralt med dessa frågor, jag är i grund och botten en nyfiken, driven och otålig pedagog som gillar utmaningar.

Jag tror på Lust, Motivation och Lärande

Är skolan rolig och utmanande får eleverna motivation och blir engagerade och då lär de sig lättare. (Byt gärna ut ordet eleverna i meningen ovan till pedagogerna…)

Källa: http://iktsidan.com/om/

Tove gör ofta olika recensioner av användbara appar i skolan och det kan vara värt att ibland titta in på IKTsidan ibland för tipps på bra appar.

Länk till kategorin appar på IKTsidan är följande: http://iktsidan.com/category/appar/

2 comments on “IKTsidan

Kommentera

