App: IntoWords

IntoWords

Recension från Skolappar.nu

IntoWords är ett verktyg för dig som vill skriva och läsa med uppläsningsstöd. Utöver att få den text du skriver uppläst kan du få förslag på ord, så kallad ordprediktion. Det innebär att du skriver i ditt dokument, påbörjar ett ord och får förslag på ord som du kanske kan ha tänkt dig till din text (se bild nedan). Om man vill ha dessa ord upplästa gör man två snabba duttar på ordet. Detta hjälper en att göra ett medvetet ordval till en text. Efter det enkelduttar jag på ordet jag valt och det klistras in i min text som nästa ord i meningen. Jag ges möjligheten att utöka mitt ordförråd till att våga använda ord som jag kanske kan säga, och som jag vet vad de betyder, men inte kan stava till. Att få stödet med ordförslag gör att att mitt språk utvecklas och jag blir inte lika hämmad skriftspråksmässigt. Dessutom finns samma funktioner för engelska.

För att läsa hela recensionen tryck på denna länk http://www.skolappar.nu/intowords/

Instruktionsvideo till IntoWords

För att hitta appen i AppStore tryck på denna länken https://itunes.apple.com/se/app/intowords/id575879444?mt=8

av allbosfi Postat i App

Kommentera

